Levittääkö hamsteri pölyä? Siis silleen niinkuin koirat ja muut eläimet?

Kysytty

Levittääkö hamsteri pölyä? Siis silleen niinkuin koirat ja muut eläimet?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hamsterista lähtee eläinpölyä eli eläinhilsettä aivan samalla tavalla kuin koirista, kissoista, hevosista ja muista eläimistä. Jopa karvattomista koirista lähtee eläinpölyä.

Eläinpöly voi aiheuttaa allergiaa, ja myös karvattomista eläimistä irtoaa pölyä eli hilsettä, vaikka joskus mainostetaankin esim. joitain koirarotuja "allergiavapaina" tai allergiaa aiheuttamattomina.