Haluaisin tietää, onko olemassa suomeksi teoksia, joissa omistajat kertovat/muistelevat lemmikkieläimiään, esim. koiria?

Kysytty

Haluaisin tietää, onko olemassa suomeksi teoksia, joissa omistajat kertovat/muistelevat lemmikkieläimiään, esim. koiria?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakin seuraavissa teoksissa muistellaan koirien, kissojen tai muiden lemmikkien elämää:

Koirat kirjoittavat : kotielämää koiran silmin , Minerva, 2006
Koiruuksien aika , Keramiikkapaja Koiruuksia, 2007
Ackerley, J. R.: Koirani Tulip , WSOY, 1990
Aminoff, Jutta: Elämäni koirat , Jutta Aminoff, 2005
Cooper, Gwen: Homer-kissan uskomaton elämä : pelottoman kissan tarina, eli, Mitä opin rakkaudesta ja elämästä sokean ihmekissan seurassa WSOY, 2011
Dosa, David: Hoivakodin kissa Oscar , Otava, 2011
Douglas-Hamilton, Iain: Viisisataa elefanttia , Otava, 1975
GRENIER, ROGER: KOIRANA OLEMISEN VAIKEUS , RASALAS, 2002
Grogan, John: Marley ja minä , 4. p., Loisto
Grogan, John: Marley ja minä , WSOY, 2007
Haakana, Veikko: Pienen pojan muistelmat , Karisto, 2008
Hakkara, Kaisa: Kissanpäivät , MC Pilot, 2002
HEIKKILÄ, ANTTI: HEVOSMIES , RASALAS, 2001
Herdan-Zuckmayer, Alice: Rumilus : tarina omituisesta perinnöstä , Otava, 1973
Herriot, James: Luojanluomat ystäväni , Otava, 1975
Herriot, James: Rakkaimmat ystäväni , Otava, 1992
Isaacson, Rupert: Hevospoika : isän ja pojan yhteinen matka , Tammi, 2011
Jussila, Roope: Diplomaattisia mustelmia, eli, Miten selviytyä maailmalla kissojen kanssa , [Roope Jussila], 2009
Kihn, Martin: Kurittomat kaverit , Otava, 2012
Koirat kirjoittavat : kotielämää koiran silmin , Minerva, 2006
Koiruuksien aika , Keramiikkapaja Koiruuksia, 2007
Kota, Eeva: Mamman pojat , Pilot-kustannus, 2004
Kukkanen, Liisa: Koirat, perheeni , Sudenhenki, 2006
Lasgarn, Hugh: Eläinlääkäri myrskyisillä merillä , Tammi, 1988
Levin, Mark: Spritea pelastamassa : tarina koiranomistajan ilosta ja tuskasta , Basam, cop. 2008
Morikka, Pirkko: Rexin ropinat , Pilot-kustannus, 2004
MORRIS, WILLIE: KOIRANI SKIP , WSOY, 2001
Myron, Vicki: Kirjastokissa , 3. p., Loisto
Pitkänen, Anna-Kaisa: Omalaatuinen ystäväni : kuinka hevoseni opetti minulle toisin katsomisen taidon , Kirjapaja, 2012
ROBERTS, MONTY: MIES JOKA PUHUU HEVOSTEN KANSSA , WSOY, 1999
Roos, Saga: Lintutalo , [Matti Ronkainen], 1995
Sahlman, Ilmari: Ja kaverimme Roope , I. Sahlman, 2002
Stenius, Yrsa: Koiria, rakkautta ja surua , Tammi, 2008
Tontti, Marja-Liisa: Kiitos sinulle kissani Milla , Pilot-kustannus, 2007
Velikoira löytyy torilta : kertomuksia koirista , Kulkukoirien kummit, 2004.
Vihervuori, Marita: Musti, maailmankansalainen : erään lehtikoiran muistelmia , Kirjapaja, 2005

Edellisten lisäksi mainittakoon kertomakirjallisuus, jossa on suoria yhteyksiä kertojan omaan lemmikkieläimeen kuten esimerkiksi Eino Leinon eläintarina Musti.