Mikä on Sunneva nimen alkuperä? Tarkoittaako nimi jotain? Kiitos!

Kysytty

Hei! Mikä on Sunneva nimen alkuperä? Tarkoittaako nimi jotain?

Kiitos!

Vastaus

Vastattu

Sunneva on muotoutunut ruotsalaisen almanakan nimestä Synnöve, joka on alun perin norjalainen muoto nimestä Sunniva. Se on johdettu muinaisiiriläisestä Sunngifasta, joka merkitsee 'auringonlahjaa', 'päivänantia'.

Lähteet:
Pentti Lempiäinen, Suuri etunimikirja
Kustaa Vilkuna, Etunimet