Mikä on Helsingin kirjasto 10:ssä oleva papercut- ja mobiilitulostus? Kuinka isoja tulosteita saa ja tarvitseeko varata aikaa?

Kysytty

Mikä on Helsingin kirjasto 10:ssä oleva papercut- ja mobiilitulostus? Kuinka isoja tulosteita saa ja tarvitseeko varata aikaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Papercut on itsepalvelutulostusohjelma, jolla voit tulostaa omatoimisesti.

Mobiilitulostuksessa voit tulostaa pdf-muotoisia tiedostoja omalta laitteeltasi, läppäriltä tai älypuhelimesta. Sitä varten sinun tarvitsee luoda itsellesi kirjautumistunnus osoitteessa https://print.lib.hel.fi/user kohdassa "Uusi käyttäjä / New User". Saat sähköpostiisi linkin, jonka avulla pääset vahvistamaan tilisi. Lähetä tämän jälkeen tulostettavat tiedostosi osoitteeseen print.helkir@gmail.com.

Alla olevassa linkissä on ohje itsepalvelutulostuksen käyttöön, mutta ohjeet löytyvät myös itsepalvelutulostuskoneelta.

Itsepalvelutulostuksessa voit tulostaa ilmaiseksi viisi tulostetta kolmen kuukauden aikana. Sen yli menevät tulosteet maksavat 40 snt / sivu.

Kirjasto 10:ssä on ilman ajanvarausta käytettävissä ns. pistäytymiskoneita, joiden käyttöaika on 15 minuuttia. Jos tarvitset pitemmän ajan, voit varata koneen kirjaston ajanvarausjärjestelmän kautta. Se edellyttää, että sinulla on voimassa oleva HelMet-kirjastokortti ja siihen liitetty pin-koodi. Ajanvarauksen voit tehdä osoitteessa https://varaus.lib.hel.fi/default.aspx. Voit varata ajan myös puhelimitse numerosta (09) 3108 5000.

Kaikissa HelMet-kirjastoissa on mahdollista tulostaa A4-kokoisia tulosteita. Kirjasto 10:ssä voi tulostaa myös A3-kokoisia tulosteita, mutta niiden tulostaminen ei ole mahdollista pistäytymiskoneilta, vaan niiden tulostamiseen sinun täytyy varata kone.

http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Kallion_kirjasto/Juttu…