Onko jostakin saatavissa luettavaksi väitöskirjaa, joka on kirjoitettu 1750-luvulla Uppsalan yliopistolle?

Kysytty

Onko jostakin saatavissa luettavaksi väitöskirjaa, joka on kirjoitettu 1750-luvulla Uppsalan yliopistolle?

Vastaus

Vastattu

Kun kysyjä ei kerro, mistä teoksesta on kyse, asiassa kannattaa lähestyä Kansalliskirjastoa siten, että mainitsee myös kyseisen väitöskirjan tekijän ja nimen, mielellään myös julkaisuvuoden. Kansalliskirjastossa on suhteellisen paljon Ruotsin vallan aikaisia väitöskirjoja ja jos etsittyä ei ole, kirjastossa todennäköisesti pystytään selvittämään, missä Ruotsin kirjastossa se on ja onko siitä saatavana esimerkiksi digitoitua versiota. Kansalliskirjaston neuvonta palvelee puhelinnumerolla 02941 23196 ja sähköpostilla kk-palvelu@helsinki.fi.

Heikki Poroila