Tarkistatteko, että itsepalveluna palautettu laina on käytetty lukulaitteessa? Tein lainapalautuksen, mutta en kiirreessä ehtinyt tarkista kuitista, että…

Kysytty

Hei!

Tarkistatteko, että itsepalveluna palautettu laina on käytetty lukulaitteessa? Tein lainapalautuksen, mutta en kiirreessä ehtinyt tarkista kuitista, että kaikki lainat kävivät koneella. Kun kirjat viedään hyllyyn, tarkistetaanko että palautusmerkintä on tehty? Mitä tapahtuu kun kirjaa yritetään lainata?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Emme tarkista itsepalveluna palautettuja kirjoja. Jos vahingossa palauttamatta jäänyt kirja menee hyllyyn, josta se lainataan, siirtyy se siinä vaiheessa pois vanhan lainaajan rekisteristä uudelle lainaajalle.