Otsikko
Löytyykö 60-luvun viihdekirjoja (esim. dekkarit, naistenviihde, tyttökirjat), jotka kertovat mannekiineista, muotitaloista ja muotinäytöksistä?

Kysytty

Löytyykö 60-luvun viihdekirjoja (esim. dekkarit, naistenviihde, tyttökirjat), jotka kertovat mannekiineista, muotitaloista ja muotinäytöksistä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jonkin verran muodin maailmaan sijoittuu Hildegaard Erlundin Tyttö ja hattu.

Kerstin Thorvallin nuortenkirja Tyttö huhtikuussa kertoo asiasanoituksen mukaan muotiopinnoista.

Dekkareita, jotka sijoittuvat muodin maailmaan:

Gardner Erle, Stanley Vaalea kultakaivos

Maria Lang, Silkkiä samettia

Arhippa Pirkko, Murha on sydämen asia

Maria Langin kirjoissa muotia ja vaatetusta kuvataan aina tarkasti, vaikkeivät tapahtumat sijoittuisikaan muotitaloon niin kuin tuossa Silkkiä samettia –teoksessa. Agatha Christien Kolmas tyttö kertoo muotitietoisista nuorista.

Finnan hakutulos teoksista asiasanoilla muoti ja kaunokirjallisuus, jotka on julkaistu ajanjaksolla 1960-1970.

Kirjasampo.fi hakutulos muoti 1960-luku, mutta osa näistä teoksista on julkaistu myöhemmin kuin 1960-luvulla.