Haussa on Lahden kaupunginkirjastossa ainakin aikaisemmin sijainnut pukuhistorian kirja. Kirja on suhteellisen iso (ei välttämättä mahdu pystyyn), n. 3-4 cm…

Kysytty

Haussa on Lahden kaupunginkirjastossa ainakin aikaisemmin sijainnut pukuhistorian kirja. Kirja on suhteellisen iso (ei välttämättä mahdu pystyyn), n. 3-4 cm paksu. Se on haalean vaaleanpunainen (ainakin se versio joka on ollut Lahdessa, toinen versio jonka olen jossain nähnyt on ruskea). Sen kannessa on kaksi piirrettyä hahmoa, toinen mies ja toinen nainen. Kirja sisältää piirrettyjä kuvia historiallisista puvuista ja niiden kaavoista. Kirjan nimi (tai ainakin se oli kannessa) piti sisällään vuosiluvun, joka rajasi puhuhistorian alueen, vuosiluvut olivat n. 1044-1934 (suunnilleen).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Todennäköisesti kyseessä on teos nimeltään The evolution of fashion : pattern and cut from 1066 to 1930. Kirja on kuvauksesi mukainen ja kansikuvaa voi katsella vaikkapa osoitteesta:
https://www.google.com/search?q=The+evolution+of+fashion+:+pattern+and+…

Teoksessa on myös kaavapiirroksia historiallisista puvuista.

Teoksen tarkemmat tiedot:
Hill, Margot Hamilton
The evolution of fashion : pattern and cut from 1066 tp 1930 / Margot Hamilton Hill, Peter A Bucknell. - London : Batsford ; New York : Drama Book, 1987. - 225 s. : kuv. ; 33 cm
Sis. kaavamallit historiallisiin asuihin
14th imp. 1995
ISBN 0-7134-5818-6 (sid., UK)
ISBN 0-89676-099-5 (sid., USA)