Otsikko
Haluaisin tutustua proosakirjallisuuden avulla suomalaiseen (maalais-)elämään 1920-30-lukujen taitteessa. Mitä kirjoja voisitte suositella minulle? (Kaikki 20…

Kysytty

Haluaisin tutustua proosakirjallisuuden avulla suomalaiseen (maalais-)elämään 1920-30-lukujen taitteessa. Mitä kirjoja voisitte suositella minulle? (Kaikki 20-luvusta kertova kirjallisuus käy!)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastokäynnin yhteydessä tai aineistohaun kautta (http://www.helmet.fi ) löytyy kyllä huomattavasti laajempikin lista, mutta tässä aluksi joitain ehdotuksia:

Sara, Anniina
Nainen paikallaan / Helmi, 2004

Poukka, Anneli
Meitä vastaan rikkoneet / Sanasato, 2004

Hietamies, Laila
Siniset Viipurin illat : romaani /Otava, 2004

Koivukari, Tapio
Luodetuulen maa / Like, 2002

Tuominen, Pirjo
Sillat yli joen / Pirjo Tuominen
Tammi, 2002

Ylä-Outinen, Urho
Nuuvinkytö : tarinaa ja totta Säkkijärven Lavolasta ja laajemmaltakin / MC-pilot, 2002

Haapanen, Kaarlo
Pietarsaari trilogia / Tammi, 2002

Sara, Anniina
Nainen paikallaan / Helmi, 2004

Hietamies, Laila
Kylä järvien sylissä / Otava, 2003

Tuominen, Pirjo
Kultavainiot / Tammi, 2003
Huomautus Kirjasarjan 3. osa. - Ensimmäinen osa: Itkevät syvät vedet, toinen osa: Sillat yli joen.

Kilpi, Eeva
Rajattomuuden aika : kertomus lapsuudesta / WSOY, 2001