Kysyisin tämmöistä että joskus 80-luvulla on ollut joko kirja tai ohjelma. Siinä tytöllä, nimeltään (kai) Karoliina oli valkoinen pehmokani jolla oli vain yksi…

Kysytty

Kysyisin tämmöistä että joskus 80-luvulla on ollut joko kirja tai ohjelma. Siinä tytöllä, nimeltään (kai) Karoliina oli valkoinen pehmokani jolla oli vain yksi korva. Kyseisestä kanista on tehty pehmolelukin. Mikä on tämän kirjan tai ohjelman nimi? ja onko asiasta muuta tietoa? Kiitos vastauksesta etukäteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Muistamasi kirjat ovat varmaankin Laura Voipion kirjoittamia ja Virpi Pekkalan kuvittamia Karoliina-kirjoja. Niitä ilmestyi vuosina 1986-1988 seitsemän:
- Karoliinan sadepäivä
- Karoliinan syntymäpäivä
- Karoliinan joulujuhla
- Karoliina on rohkea
- Karoliina ja karusellihevonen
- Karoliina ja Uni-Leijona
- Karoliina ja kuninkaanpoika

Kuvakirjojen Karoliina on pieni tyttö, jolla on aina mukanaan yksikorvainen pehmokani.

Kirjat löytyvät Urjalan kirjastosta lukuun ottamatta Karoliina ja karusellihevonen -kirjaa, jonka voit lainata muista Piki-kirjastoista:

http://piki.verkkokirjasto.fi/web/arena/haku