Puolisolle on luettu hänen lapsuudessaan 90-luvulla suomenkielistä kirjaa, jossa on karhu nimeltä Brumbrum. Minkähännimisestä kirjasta voisi olla kyse?

Kysytty

Puolisolle on luettu hänen lapsuudessaan 90-luvulla suomenkielistä kirjaa, jossa on karhu nimeltä Brumbrum. Minkähännimisestä kirjasta voisi olla kyse?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voisi olla Ilse Bergerin lastenkirja Brumm Brumm karhunpentu (Brumm Brumm, der kleine Bär, 1994, suom. Ilkka Rekiaro, Kirjalito, 1994).

Lastenkirjainstituutin Onnet-tietokannassa kirjan sisältöä kuvaillaan näin: "Karhunpentu Brumm Brumm asuu perheensä kanssa salamyhkäisessä Satumetsässä, jossa kaikki eläimet asuvat sulassa sovussa toistensa kanssa. Brumm Brumm on viisivuotias ja ja aina valmis pieniin kepposiin. Karhuperheen elämää seurataan vuoden ajan syntymäpäivineen ja jouluineen."

https://lastenkirjainstituutti.fi/