Kysyin äsken varauksen poistamisesta. Lisäkysymykseni olisi, että mitä "Lukitus" tarkoittaa varaamieni kirjojen listassa?

Kysytty

Hei,
Kysyin äsken varauksen poistamisesta. Lisäkysymykseni olisi, että mitä "Lukitus" tarkoittaa varaamieni kirjojen listassa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lukituksella voit ”jäädyttää” varauksen niin, ettei se tule noutokirjastoon silloin, kun et jostain syystä pääse noutamaan varausta. Säilytät kuitenkin paikkasi varausjonossa ja pysyt jonon ensimmäisenä.

Lukituksen käytöstä neuvotaan HelMet-ohjeissa seuraavasti:

Jos haluat estää varaustasi saapumasta noudettavaksi esim. lomasi aikana, voit lukita varauksen. Merkitse rasti varauksen oikealla puolella olevaan Lukitse-ruutuun ja napsauta painiketta Tallenna muutokset. Järjestelmä antaa ilmoituksen: "Alla olevat varaukset poistetaan tai muutetaan. Jatkatko?" Vastaa "Kyllä". Kun haluat purkaa lukituksen, poista rasti Lukitse-ruudusta, napsauta painiketta Tallenna muutokset ja vastaa varmistuskysymykseen "Kyllä".

https://luettelo.helmet.fi/search~S9*fin/k