Kuinka pian helmet-kirjaston lainan uusimisen jälkeen lainan voi uusia uudestaan?

Kysytty

Kuinka pian helmet-kirjaston lainan uusimisen jälkeen lainan voi uusia uudestaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-lainat voi uusia lainaamista tai uusimista seuraavasta päivästä alkaen. Tällöin laina-aikaa saa kuitenkin vain yhden päivän lisää Jos edellinen eräpäivä olisi osunut pyhäpäivälle tai muulle sellaiselle päivälle, joka siirtää eräpäivän seuraavaan arkipäivään, seuraavana päivänäkään ei lainoja voi uusia, koska uusiminen ei olisi tuonut yhtään lisää laina-aikaa. Lainan voi uusia yhteensä viisi kertaa, jos siihen ei ole kohdistunut varauksia. Jos haluaa maksimoida laina-ajan, kannattaa lainat uusia mahdollisimman lähellä eräpäivää.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Samaa kysyttiin äsken Helsingin omasta kysy.fi-palvelusta kahdesti. Ensimmäisellä kerralla kirjastonhoitaja vastasi kysymyksen vierestä ja vasta toisella yrityksellä siihen mitä kysyttiin (ilmeisesti korjaamatta vanhempaa vastausta).