Kuinka monta Anette-nimistä henkilöä on ja mikä on nimeni alkuperä?

Kysytty

Kuinka monta Anette-nimistä henkilöä on ja mikä on nimeni alkuperä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Anette-nimi on rinnakkaismuoto Annetesta, joka taas on Anna-nimen ranskalainen muunnos.
Suomessa on vuosien 1899-2007 välillä väestötietojärjestelmään merkitty 3688 Anette-nimeä. Lukumäärässä on mukana myös kuolleiden henkilöiden nimet sekä ensimmäisten etunimien lisäksi muut annetut etunimet.
https://192.49.222.187/Nimipalvelu/