Kirjastoon on tilattu uutuus dvd 10.10.2018 mutta vieläkään ei näy että kyseistä teosta olisi hyllyssä. Kuinka kauan näissä tilauksissa menee?

Kysytty

Kirjastoon on tilattu uutuus dvd 10.10.2018 mutta vieläkään ei näy että kyseistä teosta olisi hyllyssä. Kuinka kauan näissä tilauksissa menee?

Vastaus

Vastattu

Valitettavaa, että odotettu uutuus viipyy.

Tarkemman syys selvittämiseen tarvitsisin hieman lisätietoja.

Syitä viipymisiin voi olla monia:

teosta ei julkaistukaan aikataulussa,

teoksen "painos" on loppu kustantajalta,

teoksen esitysoikeudet kirjastoille eivät saapuneetkaan samalla kuin itse teos

ynnä kaikki inhimilliset erehdyksen mahdollisuudet meidän, tavarantoimittajan, kuljetusliikkeen, kustantajan ja mahdollisen maahantuojan välillä.

Toivottavasti dvd saapuu pian lainattavaksi.