Kyseessä vanha VHS-video. Voiko sen siirtää cd-levylle Richardinkadun kirjastossa? Jos ei voi niin missä Helsingin keskustassa voi? Entä Lauttasaaressa?…

Kysytty

Hei! Kyseessä vanha VHS-video. Voiko sen siirtää cd-levylle Richardinkadun kirjastossa? Jos ei voi niin missä Helsingin keskustassa voi? Entä Lauttasaaressa? Pitääkö siihen varata aika? En löytänyt kirjaston sivuilta mitään tietoa. Kiitos vastauksesta :-)
Olin ajatellut mennä jo maanantaina 31.12-2012.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjastossa on VHS-DVD-diditointilaite Pasilan ja Töölön kirjastoissa, Lasipalatsin Kohtaamispaikalla ja Myllypuron mediakirjastossa. VHS-kasetin voi siis kopioida DVD-levylle, ei CD-levylle. Laite on myös joissakin Espoon ja Vantaan kirjastoissa. Tiedot löytyvät Helmet-kirjastojen sivuilta:

http://213.214.145.143/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut?service=VHS-DVD+-dig…

Laitteen voi varata puhelimitse, kirjastossa tai tietokoneiden ajanvarausjärjestelmästä:
http://213.214.145.143/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Tyoskentele_ja_viihdy

Aika kannattaa varata etukäteen, koska laitteet ovat varsin kysyttyjä. Tällä hetkellä tänään (31.12.) näyttäisi olevan vapaata aikaa Kohtaamispaikalla klo 11-13 ja 14-16, Töölössä 12.30-14 ja 15-16. Pasilan kirjaston kaikki ajat ovat tänään varattuja.