Kirjassaan Kun kesä kääntyy (s.103) Merete Mazzarella siteeraa Eeva Kilven runoa: "'Herra, sinä tiedät paremmin kuin minä itse, että jonakin päivänä olen…

Kysytty

Kirjassaan Kun kesä kääntyy (s.103) Merete Mazzarella siteeraa Eeva Kilven runoa:
"'Herra, sinä tiedät paremmin kuin minä itse,
että jonakin päivänä olen vanha...
varjele minua siltä kohtalokkaalta luulolta,
että minun täytyy sanoa mielipiteeni joka asiasta... sinetöi huuleni... minäkin saatan erehtyä...
hapan vanha nainen
on paholaisen ikävimpiä luomuksia.'

Herra, mitä minulle on tapahtumassa?
Nuorena liikutuin syvästi abbedissan rukouksesta. Nyt epäilen että se on jonkun apotin laatima."

Missähän Kilven kokoelmassa runo mahtaa olla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo löytyy Eeva Kilven kokoelmasta Terveisin (WSOY, 1976). Se sisältyy myös teoksiin Perhonen ylittää tien; kootut runot 1972-2000 (WSOY, 2006) sekä Runoja 1972-1976 (WSOY, 1978).