Eeva Kilpi on sanonut : ”Kun näen ihmisen eläimen kanssa, niin tiedän ettei hänellä ole mitään hätää." Onko tämä lause jostakin isommasta kokonaisuudesta tai…

Kysytty

Eeva Kilpi on sanonut : ”Kun näen ihmisen eläimen kanssa, niin tiedän ettei hänellä ole mitään hätää." Onko tämä lause jostakin isommasta kokonaisuudesta tai runosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teksti on Eeva Kilven vuonna 1982 ilmestyneen runokokoelman Ennen kuolemaa yhden runon alusta. Tarkkaan ottaen se kuuluu seuraavasti:

" - Minä rauhoitun aina kun alkaa sataa lunta
ja aina kun näen ihmisen koiran kanssa.
Sillä ihmisellä ei ole mitään hätää."