Kenen runo ja missä teoksessa alkaa jotenkin näin: Mie rakastan sinnuu ko Karjalaa... Itse arvelisin kirjoittajaksi Eeva Kilpeä.

Kysytty

Kenen runo ja missä teoksessa alkaa jotenkin näin: Mie rakastan sinnuu ko Karjalaa...
Itse arvelisin kirjoittajaksi Eeva Kilpeä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo on todellakin Eeva Kilven. Runon nimi on Elämän evakkona ja se on alunperin julkaistu kokoelmassa Laulu rakkaudesta (1972), mutta löytyy esimerkiksi teoksesta Perhonen ylittää tien -- kootut runot 1972-2000 ja antologiasta Tämän runon haluaisin kuulla 2 (1987) sekä Suomussalmen lukion nettissivuilta osoitteesta http://edu.suomussalmi.fi/lukio/bjarmia/tekstit/runo.htm