Kansakoulussa 50-luvun lopulla luettiin uskontotunnilla raamatunkertomuksia,mm. Joosefille ym. Minkähän nimisiä kirjat olivat?

Kysytty

Kansakoulussa 50-luvun lopulla luettiin uskontotunnilla raamatunkertomuksia,mm. Joosefille ym. Minkähän nimisiä kirjat olivat?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseeseen voisivat tulla Ristin voitto -kustantamon lapsille suunnattuun Raamatun kertomuksia sisältävään sarjaan kuuluneet kirjat. Näitä Lucy Diamondin kirjoittamia kuvitettuja kirjoja ilmestyi vuosina 1958-60 kaikkiaan kahdeksan:

Beetlehemin paimenpoika
Daniel ja jalopeurat
Jeesus Galilean meren rannalla
Joosef, Egyptin valtias
Kaksi Jeesuksen vertausta
Lapsi temppelissä
Mooses, ruhtinas ja lammaspaimen
Nasaretin ihmelapsi

0 ääntä

Kommentit

Luettiinkohan luterilaisen uskonnonopetuksen tunneilla Helluntaiherätyksen julkaisuja? Vielä 1960-luvulla se luokiteltiin koulun uskonnonkirjassa lahkoksi.