Voisitteko suositella minulla muutamia lastenkirjoja, jotka käsittelevät saamelaista kulttuuria? Kirjat voivat olla satukirjoja tai novelleja tai muuta…

Kysytty

Voisitteko suositella minulla muutamia lastenkirjoja, jotka käsittelevät saamelaista kulttuuria? Kirjat voivat olla satukirjoja tai novelleja tai muuta lastenkirjallisuutta. Kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Esimerkiksi seuraavat satukirjat voisivat tulla kyseeseen:
Aurinkolintu ja kaamoksen korppi , Tammi, 2000
Viheliäinen vihtahousu: tarinoita piruista, peikoista ja muista omituisista otuksista , BTJ Kirjastopalvelu, 1997
Lentonoidan poika--saamelaisia satuja , WSOY, 1978
Arvilyn satuja , Otava, 1943
Zacharias Topelius, Sampo Lappelill.
Satumetsosta voi hakea lisää osoitteesta http://kirjasto.tampere.fi:8000/Pallas?formid=s_form2