Kollegat Asiakkaamme etsii lukemaansa lastenkirjaa. Muistaako joku mikä kirja tämä on? "Etsin 80-luvulla lukemaani lasten- /kuvakirjaa, jonka nimeä tai…

Kysytty

Hei kollegat
Asiakkaamme etsii lukemaansa lastenkirjaa. Muistaako joku mikä kirja tämä on?
"Etsin 80-luvulla lukemaani lasten- /kuvakirjaa, jonka nimeä tai kirjailijaa en tiedä, en myöskään onko kirja kotimainen vai käännös. Kirja kertoo Lapissa asuvista lapsista, jotka muuttuvat poroiksi. Mieleeni on jäänyt tällainen tekstinpätkä, jolla muut poroiksi jo muuttuneet lapset kutsuvat yhtä sisarustaan: "Unni-Sami, älä jää, Unni-Sami, sarvipää! Kanna kruunu ylpeästi, kulje maata keveästi. Unni-Sami (jne)". Osaisittekohan sanoa, mikä tämän kirjan nimi on?"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei, etsimäsi kirja on Tolsa-Repo, Taru: Unni-Jumi, Lapin mahtava noita. http://www.helmet.fi/record=b1551091~S9*fin

1 ääntä

Kommentit

Kiitos, tämähän se juuri oli mitä etsin! Hienoa, että löytyi vaikka vähän virheellisesti olin juonen muistanutkin.