Nooan arkkia käsittelevä lastenkirja, jossa Nooalle annetaan lukuisia ohjeita

Kysytty

Kuulin radiossa kesällä jumalanpalveluksen, jossa saarnaaja siteerasi paljon Nooan arkkia käsittelevää lastenkirjaa. Tässä kirjassa Nooalle annetaan lukuisia ohjeita tyyliin Älä myöhästy veneestä, Muista että olemme kaikki samassa veneessä, Suunnittele etukäteen. Haluaisin kovin itsekin tutustua tuohon kirjaan. Voisiko joku kertoa minulle sen nimen?

Vastaus

Vastattu

Avril Rowlandsin kirjassa (ilmestynyt v. 1998) Elämää Nooan arkissa Nooa saa Jumalalta kaikenlaisia ohjeita, mutta ei kuitenkaan noita mainitsemiasi ohjeita.

 Kirjassa on mm seuraavanlaiset ohjeet: ”Odottele vähän ja mieti”, ”Pidä silmäsi ja korvasi auki, niin selvität ongelman aiheuttajan nopeasti”, ”Jospa kysyisit neuvoa eläimiltä”, "Keskustele, älä vain puhu”, ”Sinun täytyy odottaa kärsivällisesti” ym.