Otsikko
Joskus olen miettinyt, mitkä ovat monikon genetiivin muodot sanoista nukke, nalle ja pelle. Nehän ovat nukkejen, nallejen ja pellejen, mutta onko myös…

Kysytty

Joskus olen miettinyt, mitkä ovat monikon genetiivin muodot sanoista nukke, nalle ja pelle. Nehän ovat nukkejen, nallejen ja pellejen, mutta onko myös vaihtoehtoa? Joskus olen nimittäin kuullut nukke-sanasta muodon nukkien.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kielitoimiston sanakirjasta voit helposti tarkistaa sanojen taivutusmuodot. Sanakirjassa mainitaan myös usein vanhatavat rinnakkaismuodot, mikäli sellaisia on.

Nukke: mon. gen. nukkejen, nukkein, nukkien

Nalle : mon. gen. nallejen, nallein

Pelle : mon. gen. pellejen, pellein

https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/