Heippa, mitä tarkoittaa jos helmet.fi sivulla kirjan vieressä lukee "matkalla"? Voiko kirjan silti varata? :)

Kysytty

Heippa, mitä tarkoittaa jos helmet.fi sivulla kirjan vieressä lukee "matkalla"? Voiko kirjan silti varata? :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

"Matkalla"-tilassa oleva kirja on matkalla palautuspaikasta omistajakirjastoon, ts. siihen kirjastoon, jonka kokoelmiin se kuuluu. HelMet-kirjastoissahan lainat voi palauttaa mihin tahansa Helsingin, Espoon, Vantaan tai Kauniaisten kaupunginkirjastojen toimipisteistä.

Mikäli kyse on teoksesta, jota on järjestelmässä vain yksi kappale ja se on "matkalla"-tilassa, voit hyvin tehdä siitä varauksen. Kirja lähtee sinulle heti, kun edellinen lainaaja on palauttanut sen. Jos teoksesta taas on HelMet-kokoelmissa useampia niteitä, varauksesi tarttuu ensimmäiseen palautuvaan.