Haluaisin tietää missä kaikkialla Suomessa voi suorittaa seuraavan tutkinnon: Tieto- ja kirjastopalvelujen koulutusohjelma, Merkonomi. Kun tätä tutkintoa ei…

Kysytty

Haluaisin tietää missä kaikkialla Suomessa voi suorittaa seuraavan tutkinnon: Tieto- ja kirjastopalvelujen koulutusohjelma, Merkonomi.
Kun tätä tutkintoa ei tunnu löytyvän Suomesta lähes mistään oppilaitoksesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Opetus- ja kulttuuriministeriön laatimassa sivustossa Opintoluotsi on tietoa kirjastoalan koulutuksista: http://www.opintoluotsi.fi/fi-FI/koulutusalat_ja_ammatit/yhteiskuntatie… , jossa Tieto- ja kirjastopalvelu on Liiketalouden perustutkinnon alla. Opiskelemaan haetaan yhteishaulla, tänä keväänä hakuaika on 27.2.–16.3.2012. Merkonomin tutkinnolla valmistutaan tällä koulutusohjelmalla kirjastovirkailijaksi.

Koulutusnetistä, jonka linkki on myös Opintoluotsin sivulla, löytyvät liiketalouden perustutkinnon alta ne oppilaitokset, joissa tänä vuonna alkaa tieto- ja kirjastopalvelualan opetus: http://www.koulutusnetti.fi/ , mm. Haapaveden Opistossa ja Koulutuskeskus Salpauksesa Lahdessa.