Saisinkohan teiltä tietooni missä päin suomea voisi näyttötutkinnolla kouluttautua kirjastonvirkalijaksi? Oma elämäntilaneteeni ei anna periksi lähteä istumaan…

Kysytty

Saisinkohan teiltä tietooni missä päin suomea voisi näyttötutkinnolla kouluttautua kirjastonvirkalijaksi?
Oma elämäntilaneteeni ei anna periksi lähteä istumaan koulunpenkille joten näyttötutkinto suoraan olisi ainoa vaihtoehto kouluttautua.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näyttötutkinnon kautta voi pätevöityä kirjastovirkailijaksi missä tahansa kirjastovirkailijoita kouluttavassa oppilaitoksessa. Oppilaitoksessa selvitetään osaamisen taso ja järjestetään näyttötutkintoja. Kannattaa ottaa yhteyttä oppilaitokseen ja kysyä asiasta tarkemmin.

Kirjastot.fi-sivuilla on luettelo kirjastoalan oppilaitoksista. Kirjastovirkailijaksi kouluttaudutaan tavallisimmin ammatillisessa oppilaitoksessa:

http://www.kirjastot.fi/fi-FI/kirjastoala/opiskelu/

Kirjastokaistalla on mielenkiintoinen haastattelu nimeltä Näyttötutkinnolla kirjastoammattilaiseksi, kannattaa tutustua:

http://www.kirjastokaista.fi/video/8831/n%C3%A4ytt%C3%B6tutkinnolla%20k…

0 ääntä

Kommentit