Etsin sellaista lasten runokirjaa, joka alkaa sanoin: Pete pieni kili, aika hulivili, puski possun pyörryksiin, karkas itse naapuriin ... Samassa kirjassa oli…

Kysytty

Etsin sellaista lasten runokirjaa, joka alkaa sanoin:
Pete pieni kili, aika hulivili, puski possun pyörryksiin,
karkas itse naapuriin ...
Samassa kirjassa oli myös seuraava runo:
Sataa sataa siivet suppuun, nukahdetaan kukanhuppuun.
Kunnes aurinkoinen saa meidät jälleen herättää.
Kirja on ilmestynyt joskus 50-luvulla ja uudelleen 60- 70-
lukujen taitteessa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runot löytyvät Laura Latvalan runokirjasta Hulivili-kili ja muita lastenrunoja (WSOY, 1952). Kirjan ensimmäinen runo ei tosin ole Hulivili-kili, vaan Yksinäinen orava. Voit tilata kirjan kaukolainaksi lähikirjastosi kautta.