Mikä mahtaa olla lastenkirja, jossa on tummankeltainen kansi, jota on luettu ahkerasti ainakin vuonna 1966-67 ja jonka ensimmäinen (?) loru kuuluu: Olipa…

Kysytty

Mikä mahtaa olla lastenkirja, jossa on tummankeltainen kansi, jota on luettu ahkerasti ainakin vuonna 1966-67 ja jonka ensimmäinen (?) loru kuuluu: Olipa kerran ukko ja akka, akalla oli poika, pojalla oli harmaa haaratakki ja punainen piippolakki. Joka nyt ensimmäisen sanan sanoo, saa tehdä pojalle housut. Yksi loru kertoo kymmenestä Kaijasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on vuonna 1959 ilmestynyt lastenkirja Kiis kiis kippurahäntä. Kirjan on toimittanut Elli-Kaija Köngäs ja kuvittanut Pirkko Koski.

Kiis kiis kippurahäntä Helmetissä