Mitkä ovat suosituimmat/luetuimmat lasten- ja nuorten runot tällä hetkellä? (10 ensimmäistä)

Kysytty

Mitkä ovat suosituimmat/luetuimmat
lasten- ja nuorten runot tällä hetkellä?
(10 ensimmäistä)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti meillä ei ole mahdollisuutta saada täsmällisiä tilastotietoja lainatuimmista runoista. Seuraavat lastenrunokoelmat ovat sellaisia, joita Itäkeskuksen kirjastossa näppituntumalla lainataan paljon.Runokoelmat eivät myöskään ole tässä lainatuimmuusjärjestyksessä, vaan kaikkia mainittuja teoksia luetaan ja lainataan ahkerasti.
Huovi, Hannele: Vauvan vaaka
Itkonen, Jukka: Be et pop - lastenrunoja ja runotarinoita, Rinkeli Ronkeli
Korolainen, Tuula: Aaveaakkoset
Kunnas, Kirsi: Tiitiäisen satupuu, Tiitiäisen pippurimylly, Tiitiäisen tuluskukkaro
Nuotio, Eppu: Ollaan ananas ja kookos, Älä ankka aivasta
Pakkanen, Kaija: Iloinen pillipiipari
Suomen lasten runotar (toim. Kaarina Helakisa)
Tiihonen, Ilpo: Jees, ketsuppia

Tietoja teosten saatavuudesta löytyy kaupunginkirjasston plussa- tietokannasta, osoitteesta http://www.libplussa.fi