Haluaisin löytää Tikkurilan ja Hiekkaharjun alueilta 1950-60 -lukujen osoitteita. Toinen katuosoite on Venhotie (Tikkurilasta) ja toinen Vuokkotie …

Kysytty

Haluaisin löytää Tikkurilan ja Hiekkaharjun alueilta 1950-60 -lukujen osoitteita. Toinen katuosoite on Venhotie (Tikkurilasta) ja toinen Vuokkotie (Hiekkaharjusta). Löytyykö Vantaan kirjastosta vanhoja karttoja (digitoituna), joista katuja voisi tarkastella?

Vastaus

Vastattu

Tikkurilan kirjaston Vantaa-kokoelmassa on 1950- ja 1960-luvun Helsingin maalaiskunnan osoitekarttoja:

https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__SHelsingin%20maalaiskunnan%20osoitekartta__Orightresult__U?lang=fin&suite=cobalt

Vantaa-kokoelmasta ei aineistoa lainata. Tikkurilan kirjastoon voi karttoja mennä tutkimaan. Mahdollisesta kaukolainasta lukusaliin voi kysyä elokuussa kaukopalvelun palattua kesätauolta. Digitaalisina karttoja ei ole.

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Netissä Vantaan karttapalvelusta (kartta.vantaa.fi )löytyy 1969 ja 1958 osoitekartat ja paljon muita kartoja.

vastauksenne oli luokkaa : hyvää päivää , kirvesvartta ! Olisitte hyvinkin voineet vastata : minkä nimiseksi Venhotie on nykyisin nimetty entisen Asematien 'poikkitienä' . Olisi kai ollut liikaa ' palvelua ' vastata siihen , mitä oli kysytty !

En ole kysyjä,mutta kylläkin muinainen tikkurilainen. Kommenttinani 'nyky-palveluista'.