Otsikko
Haluaisin lisätietoja nimestä Gemina. Mikä on nimen historia ja milloin olisi nimi päivä?

Kysytty

Haluaisin lisätietoja nimestä Gemina. Mikä on nimen historia ja milloin olisi nimi päivä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nimi on ollut käytössä ainakin myöhäisantiikin aikaan naisen nimenä, esim. filosofi Plotinoksella oli Gemina -niminen oppilas sekä Gemina -niminen tytär.

Nimi on alunperin latinaa ja tarkoittaa kaksosta (Lansky, Bruce: The best baby name book in the whole wide world, ISBN 0915658836.)

Nimipäivää ei suomalaisista almanakoista löytynyt, ruotsinkielisistä eikä myöskään englannin- tai italian nimipäiväsivustoista. Lempiäisen Nimipäivättömien nimipäiväkirjastakaan ei löytynyt Geminaa, joten nimipäivää täytynee viettää oman valinnan mukaan.