Otsikko
Etsin suomennosta Shakespearen sitaatille "'tis the time's plague when madmen lead the blind". Löytynee Matti Rossin suomennoksesta v. 2005.

Kysytty

Etsin suomennosta Shakespearen sitaatille "'tis the time's plague when madmen lead the blind". Löytynee Matti Rossin suomennoksesta v. 2005.

Vastaus

Vastattu

Kuningas Learin neljännen näytöksen ensimmäiseen kohtaukseen sisältyvää Gloucesterin jaarlin repliikin katkelmaa on tulkittu suomeksi näin:

"Se vitsaust' on, kun sokeit' ohjaa hullut." (Paavo Cajander)

"Voi aikoja, kun sokeit' ohjaa hullut!" (Yrjö Jylhä)

"Aikoihin on eletty kun hullut taluttavat sokeita." (Matti Rossi, 1972)

"Tämän ajan kuva; hullut taluttavat sokeita." (Matti Rossi, 2005)