…En voi luottaa aineeseen, siinä on ajan nuoli. —- Se syntyi ja se kuoli. Niin pieni oli perjantai ja silti tuska toistui… Muistan vain pätkittäin tuon runon…

Kysytty

…En voi luottaa aineeseen, siinä on ajan nuoli.
—-
Se syntyi ja se kuoli.
Niin pieni oli perjantai ja silti tuska toistui…

Muistan vain pätkittäin tuon runon. On suomalaisen naiskirjailijan. En vaan muista kenen?

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti kukaan tietopalvelun valtakunnalliselta postituslistalta ei tunnistanut runoa tämän pätkän perusteella. Mahtaisiko joku Kysy kirjastonhoitajalta -palstan lukijoista tunnistaa runon? Jos näin onnekkaasti käy, kommenttikentässä sana on vapaa!

0 ääntä

Kommentit

Hei! Palasin kertomaan että löysin runon ja kirjailijan. Mistäköhän kirjassa se on?

”Perjantai
Ei, en voi luottaa aineeseen,
jossa on ajan nuoli.
Se aina samoin valitsi:
se syntyi ja se kuoli.

Mitä hän sanoi? Ei, hän vain
huokasi, pian poistui.
Niin pieni oli perjantai
ja silti tuska toistui.”
Leena Krohn