Käännän Rainer Maria Rilken runoteosta Das Buch der Bilder (Kuvien kirja), ja siinä runossa Marian ilmestys Rilke dramatisoi Marian ilmestyksen hetken…

Kysytty

Käännän Rainer Maria Rilken runoteosta Das Buch der Bilder (Kuvien kirja), ja siinä runossa Marian ilmestys Rilke dramatisoi Marian ilmestyksen hetken arkkienkeli Gabrielin näkökulmasta. Mitä Gabriel sanoi, miltä hänestä tuntui. Olisiko teillä mahdollisesti tietoa, onko muussa kirjallisuudessa joskus pohdittu tapahtumaa samalla tavalla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ikävä kyllä emme löytäneet tällaista kaunokirjallista teosta. Federico Garcia Lorcan runokokoelmassa Mustalaisromansseja on runo nimeltä Pyhä Gabriel (Sevilla), jossa Maria ja arkkienkeli Gabriel kohtaavat, mutta näkökulma ei ehkä ole aivan kysymäsi.