Tiedätkö romaaneja, joissa runoja olisi käytetty joukossa kerronnallisina elementteinä?

Kysytty

Tiedätkö romaaneja, joissa runoja olisi käytetty joukossa kerronnallisina elementteinä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä joukko kollegoiden ehdotuksia:

- Aleksis Kivi, Seitsemän veljestä
- Tommy Taberman, Pelastaja
- Agatha Christien tuotantoa, jossa monessa on kirjan nimikin otettu lorusta. Esimerkiksi Eikä yksikään pelastunut/Kymmenen pientä neekeripoikaa, jossa murhataan lastenlorun mukaisesti ja Hiirenloukku
- Maria Lang: Ei paluulippua. Kirja jakautuu osiin, joiden aloituksena on runonpätkiä, joista muodostuu Bo Bergmanin runo Resan
- Riina Katajavuori, Wenla Männistö
- Ian McEvan, Lapsen oikeus
- Timo K. Mukka, Maa on syntinen laulu
- Anu Kaipainen, On neidolla punapaula
- Ally Condie, Tarkoitettu ja jatko-osat Rajalla ja Perillä
- Vladimir Nabokov, Kalvas hehku
- Riikka Pelo, Jokapäiväinen elämämme
- Göran Tunström, Varas
- J. R. R., Tolkien, Taru sormusten herrasta ja Hobitti.
- Johannan Sinisalo, Ennen päivänlaskua ei voi
- Pauliina Rauhala, Taivaslaulu
- Susan Cooper, Pimeä nousee –sarja ainakin nämä kirjat Viheriä noita, Kuningas Harmaa, Hopeapuu
- Antti Hyry, Aitta
- Boris Pasternak, Tohtori Zivago