Annoimme tytöllemme nimeksi Iina. Kuinka monta Iina-nimistä on Suomessa - ihan tavallisesta nimestä ei liene kyse. Ihan suuruusluokka riittää, esim. kuinka…

Kysytty

Annoimme tytöllemme nimeksi Iina.
Kuinka monta Iina-nimistä on Suomessa - ihan
tavallisesta nimestä ei liene kyse.
Ihan suuruusluokka riittää, esim. kuinka
monta tuhatta Iina-nimistä on Suomessa
tällä hetkellä ja kuinka paljon tämä on
johonkin suosittuun nimeen verrattuna
(Ville tms.).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vuosina 1980-1991 on tytöille annettu 872 Iina nimeä ja 142 Ina nimeä.
Vuosina 1965-1981 elossa olleilla on ollut 766 Iina nimeä ja 248 Ina nimeä
Vertauksen vuoksi:
Vuosina 1980-1991 on pojille annettu 12781 Ville nimeä, vuosina 1965-1981 on käytössä ollut 10381 Ville nimeä
Lähde: Kiviniemi, Eero: Iita Linta Maria: etunimiopas vuosituhannen vaihteeeseen.
Valitettavasti en ole löytänyt uudempaa tietoa.
Listoja suosituimmista lasten nimistä löytyy osoitteista:
http://www.vaestorekisterikeskus.fi/etunimsu99.htm
http://www.vauva.helsinkimedia.fi/nimipankki/