Otsikko
Yritin uusia tyttärelleni lainaamaa kirja (Ponivarkaat / Maerja jalo), mutta sitä ei löytynyt ollenkaan lainattujen kirjojeni listalta, vaikka kyseinen kirja…

Kysytty

Hei,
yritin uusia tyttärelleni lainaamaa kirja (Ponivarkaat / Maerja jalo), mutta sitä ei löytynyt ollenkaan lainattujen kirjojeni listalta, vaikka kyseinen kirja on meillä täällä kotona. Miten tässä nyt menetellään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!
Todennäköisesti aikoinaan lainaustilanteessa automaatti tai lainaustiskin lukulaite ei ole rekisteröinyt lainaa kortillesi, joten kirja on edelleen hyllyssä tilassa. Kannattaa mennä kirjan kanssa kirjastoon ja lainata se uudelleen, jolloin teos kirjautuu lainaksesi.
Toinen vaihtoehto on se, että kirja onkin lainattu lapsesi omalla kortilla, jolloin se tietenkin näkyy vain hänen rekisteritiedoissaan.