Näkeekö jostain, olenko jo aiemmin lainannut saman kirjan? Usein lainaan vahingossa kirjoja moneen kertaa ja vasta lukiessa hoksaan lukeneeni jo teoksen.

Kysytty

Näkeekö jostain, olenko jo aiemmin lainannut saman kirjan? Usein lainaan vahingossa kirjoja moneen kertaa ja vasta lukiessa hoksaan lukeneeni jo teoksen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjaston henkilökunta ei näe aiempia lainojasi.

Voit kuitenkin itse tarkastella niitä, jos kirjaudut Helmet-sivuille ja otat käyttöön Lainaushistoria toiminnon.

Kirjautuminen tapahtuu kirjastokortin numerolla ja nelinumeroisella tunnusluvulla. Kirjautumiskohta löytyy Helmet-sivun oikeasta yläkulmasta.

Kirjauduttuasi omat tietosi löytyvät kun klikkaat nimeäsi sivun yläosassa.

Omissa tiedoissa näkyvät ensin lainasi. Sivun vasemmasta palkista löytyy sana Lainaushistoria. Klikkaa sitä.

Klikkaa Tallenna lainaushistoria -painiketta.

Lainaamasi kirjat tallentuvat seuraavasta lainauskerrasta alkaen.

1 ääntä

Kommentit

Täsmennys: riippuu kirjastojärjestelmästä. Esimerkiksi Aurora-kirjastojärjestelmässä tämä on mahdollista.