Otsikko
Yritän etsiä runoa, jonka nimi on Aurinko ja pohjatuuli. Aiheesta on olemassa myös Aisopoksen satu, mutta nyt etsin La Fontainen (?) tekemää ja Yrjö Jylhän…

Kysytty

Hei, Yritän etsiä runoa, jonka nimi on Aurinko ja pohjatuuli. Aiheesta on olemassa myös Aisopoksen satu, mutta nyt etsin La Fontainen (?) tekemää ja Yrjö Jylhän suomentamaa runoa. Mistäköhän runon saisi? Sen loppu kuului : Enemmän lempeys siis voi kuin väkivalta.
Kiitos jo etukäteen kaikista tiedoista.

Vastaus

Vastattu

Aurinko ja pohjatuuli sisältyy Yrjö Jylhän suomentamaan La Fontaine -valikoimaan Tarinoita (WSOY, 1935).