Otsikko
YLEn radioteatterin Kuunnelmasarja CD:llä, Douglas Adamsin Linnunradan käsikirja liftareille. Minkä nimisellä CD:llä on kuunnelman osa 16 ja kuinka montaa osaa…

Kysytty

YLEn radioteatterin Kuunnelmasarja CD:llä, Douglas Adamsin Linnunradan käsikirja liftareille. Minkä nimisellä CD:llä on kuunnelman osa 16 ja kuinka montaa osaa kuunnelmassa on yhteensä? 25?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Fennican eli Suomen kansallisbibliografian mukaan on olemassa ”Linnunradan käsikirja liftareille”
kirjasta ns. 5-osainen trilogia, johon sisältyvät seuraavat osat:

1. Linnunradan käsikirja liftareille
2. Maailmanlopun ravintola
3. Elämä, maailmankaikkeus – ja kaikki
4. Terve ja kiitos kaloista
5. Enimmäkseen harmiton.

Samalla tavalla on jaoteltu Yle Tallennepalvelun kuunnelma cd-äänilevyversiona:

1. Linnunradan käsikirja liftareille, 2 cd-äänilevyä
2. Linnunradan käsikirja liftareille: maailmanlopun ravintola, 4 cd-äänilevyä
3. Linnunradan käsikirja liftareille: elämä, maailmankaikkeus – ja kaikki, 3 cd-äänilevyä
4. Linnunradan käsikirja liftareille: terve, ja kiitos kaloista, 3 cd-äänilevyä
5. Linnunradan käsikirja liftareille: enimmäkseen harmiton, 4 cd-äänilevyä.

CD-äänilevyjä on yhteensä 16, jokaisen osan levyt on ainakin meillä numeroitu erillisinä.

Valitettavasti pelkkien rekisteritietojen perusteella en pysty sanomaan, missä osassa on jakso 16. Kaikki Adamsin cd-äänilevypakkaukset ovat tällä hetkellä lainassa.
En löytänyt muistakaan kirjastoista tai Ylen tallennepalvelusta mitään muuta cd-äänilevyversiota enkä tietoa jaksoista, jotka kuuluvat kuhunkin äänilevypakettiin.

C-kasettiversiossa on yhteensä 21 kasettia ja se on jaoteltu hieman eri tavoin eli juuri jaksoittain:

1 . Jaksot 1-6/18, 6 äänikasettia
2. Jaksot 7-12/18, 6 äänikasettia
3. Jaksot 13-18/18, 6 äänikasettia
4. Jaksot 19-25, 3 äänikasettia

Viimeiseen paketin rekisteritiedoissa (korttinäyttö) mainitaan alkuperäisteos, joka on suomeksi tuo Enimmäkseen harmiton, eli tässä jakso 16 on löydettävissä selkeästi edellisestä paketista - olisiko Cd-äänilevypakkauksissa samoin?

12 ääntä

Kommentit