Voivatko mitkä tahansa kirjastot tilata Yle arkistomyynnistä kokoelmiinsa Ylen ohjelmia?

Kysytty

Voivatko mitkä tahansa kirjastot tilata Yle arkistomyynnistä kokoelmiinsa Ylen ohjelmia?

Vastaus

Vastattu

Ylen arkistomyynnistä voivat tilata ohjelmakopioita lainauskäyttöön vain Kopiosto ry:n ja Ylen kanssa sopimuksen tehneet kirjastot. Sopimuksen voivat solmia kunnankirjastojen lisäksi tieteelliset kirjastot ja erikoiskirjastot. Lisätietoja saat Kopioston sivulta https://www.kopiosto.fi/kopiosto/teosten-kayttajille/tv-ohjelmien-kirjasto-%e2%80%a8ja-laitoskaytto/kuva-ja-aanitallenteet-kirjastoissa/