Otsikko
Uteliaisuuttani kysyn: kun kirjastoon hankitaan uusi kirja, mitä toimenpiteitä sille tehdään ja kauanko kestää ennen kuin se saadaan lainattavaksi? (Olen…

Kysytty

Uteliaisuuttani kysyn: kun kirjastoon hankitaan uusi kirja, mitä toimenpiteitä sille tehdään ja kauanko kestää ennen kuin se saadaan lainattavaksi?
(Olen odotellut varamaani kirjaa jo aika kauan...)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tätä asiaa kysellään meiltä aika ajoin. Tärkein syy siihen, miksi kirjat näyttävät olevan "pitkään hankinnassa" on se, että suuri osa uutuusaineistosta tilataan jo ennen kuin ne ovat edes ilmestyneet.

Asiaa on selitetty Helmet-kirjastojen näkökulmasta esimerkiksi Kysy.fi-palvelun vastauksessa viime vuodelta

http://www.kysy.fi/kysymys/miten-kirjastoissa-toimitaan-kun-sinne-on-ha…