Otsikko
Voitteko tarkoittaa mitä Anniina tismalleen sanoen tarkottaa...Siis että mitä se tarkottaa hepreaks tai latinaks? Kiitos...Ja tarkottaakse jotain esim oon…

Kysytty

Moi! Voitteko tarkoittaa mitä Anniina tismalleen sanoen tarkottaa...Siis että mitä se tarkottaa hepreaks tai latinaks? Kiitos...Ja tarkottaakse jotain esim oon kuullu että voisko olla armo?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Anniina on venäläinen muunnos nimestä Anna. Anna taas on kreikkalainen muoto heprean armoa merkitsevästä sanasta "hannah", aivan niin kuin arvelet. Hyvä lähde nimien merkityksen etsimisessä on tällainen kirja: Pentti Lempiäinen Suuri etunimikirja.