Haluaisin selvittää nimen Jamira alkuperän ja saada myös selville mitä se tarkoittaa. Osaisitteko sanoa mistä lähteistä voisin ruveta asiaa tutkimaan? Olisin…

Kysytty

Hei. Haluaisin selvittää nimen Jamira alkuperän ja saada myös selville mitä se tarkoittaa. Osaisitteko sanoa mistä lähteistä voisin ruveta asiaa tutkimaan? Olisin hyvin kiitollinen vastauksesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jyväskylän kaupunginkirjaston aineistotietokannasta http://www.jyvaskylanseutu.fi/aaltokirjastot/ löytyy hakusanalla etunimet (kirjoitetaan asiasanakenttään) sekä suomalaisia että ulkomaisia etunimikirjoja. Kirjojen saatavuustiedot voi myös tarkistaa tietokannasta.

Tämän Kysy kirjastonhoitajalta -palvelun arkistosta http://www.kirjastot.fi/fi-fi/tietopalvelu/arkisto.aspx löytyy useita vastauksia etunimiä koskeviin kysymyksiin. Laittamalla hakusanaksi etunimet, saatte esille aiemmat kysymykset ja kysymystä klikkaamalla aukeaa vastaus luettavaksenne.
Monissa vastauksissa on annettu myös internet-linkkejä mm. ulkomaisiin etunimisivustoihin sekä vihjeitä esim. Google-haun suorittamiseen.