Otsikko
Haluaisin esseetä varten tietää kaiken mahdollisen tiedon nimestä Henna..esim sen merkityksestä..ja mistä nimi Henna tulee.

Kysytty

Haluaisin esseetä varten tietää kaiken mahdollisen tiedon nimestä Henna..esim sen merkityksestä..ja mistä nimi Henna tulee.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjoista Vilkuna, Kustaa: Etunimet (4.uud.painos 2005) ja Lempiäinen, Pentti: Suuri etunimikirja (1999) löytyy tietoa etunimistä. Kirjat löytyvät kirjastosta. Vilkunan kirjassa kerrotaan, että Henna on vanha muoto nimistä Henriikka ja Henrietta. Nämä nimet ovat Henrikin sisarmuotoja.