Lasten delfiiniaiheinen kirja 80-luvulta

Kysytty

Voitteko auttaa? Te luette kirjoja niin varmaan tidätte kaikki mailman salaisuudet! velipoikani jokus kertoi että ala-asteella hänet pakotettiin lukemaan "Delfiini-kirja" ja se ei oikeen tykännyt siitä. Mitään hän ei lukenut kun koe tuli, mutta läpäsi testin koska muisti KAIKKI kuvat. Veljeni nyt ~40-vuotias ja Suomen-neidon vyötäröltä ylöspäin haetaan kirjaa. Happy hunting?

Vastaus

Vastattu

80-luvulla julkaistuja lapsilukijoille suunnattuja tietopuolisia delfiiniaiheisia kirjoja ovat ainakin Erkki Wessmanin Ystävämme delfiinit (Lehtimiehet, 1985) ja Michael Foxin Nick-Nick pullonokka (WSOY, 1986). Kaunokirjallisuudesta voisi mainita pari aivan 90-luvun alussa ilmestyttä kirjaa: Margaret Davidsonin Yhdeksän unohtumatonta delfiiniä (WSOY, 1991) ja Jacques Breuilin Tomi ja delfiinien salaisuus (Kirjatoimi, 1991). Kelpaisikohan jokin näistä?