Paljonko joutuu maksamaan/mitkä ovat toimenpiteet, jos lainassa oleva kirja on tuhoutunut tai hukassa?

Kysytty

Paljonko joutuu maksamaan/mitkä ovat toimenpiteet, jos lainassa oleva kirja on tuhoutunut tai hukassa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaasan kaupunginkirjaston käyttösääntöjen mukaan "aineiston voi korvata hankkimalla tilalle vastaavan teoksen tai maksamalla kirjaston määrittämän korvaushinnan. Videotallennetta, CD-ROM- tai DVD- levyä ei voi kappalekohtaisen tekijänoikeusmaksun vuoksi korvata vastaavalla tallenteella. Kunnostamiskelpoisen aineiston kirjasto korjaa itse. Korjauksesta syntyvät kustannukset korvaa lainaaja."
Mikäli lainaamasi kirja on kadonnut / tuhoutunut, sinun kannattaa ottaa yhteyttä kirjastoon ja sopia korvaustavasta.