Otsikko
Voisitteko kertoa jotain ruotsalaisesta kirjailijasta nimeltä Jonas Gardell?

Kysytty

Hei,

Voisitteko kertoa jotain ruotsalaisesta kirjailijasta nimeltä Jonas Gardell?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jonas Gardellista on kerrottu kirjassa Ulkomaisia suosikkikirjailijoita / toim. Ismo Loivamaa http://www.helmet.fi/record=b1808949~S9*fin
Kirjassa kerrotaan muun muassa, että Jonas Gardell on syntynyt 1963 Täbyssä, Ruotsissa. Hänet tunnetaan yhteiskunnallisena keskustelijana ja standup-koomikkona. Gardellin romaani Koomikon synty (1992) nousi koko Ruotsissa keskustelun aiheeksi. Hän on kirjoittanut myös näytelmätekstejä ja elokuvakäsikirjoituksia. Gardellilla on tausta myös kuvataitelijana.

Jonas gardellista löytyy myös muutamia suomenkielisiä aikakauslehtiartikkeleita:

Ihana naapuri - haastateltavana koomikko ja kirjailija Jonas Gardell
Image Numero 2005: 9, sivu 20

Jonas Gardell : erittäin lapsellinen aikuinen - haastateltavana kirjailija ja stand up -koomikko
Anna numero 2002: 47, sivut 50-52

Vanhat Anna ja Image lehtien vuosikerrat löytyvät Pasilan kirjastosta.