Etsin tietoa Pirjo Mannisesta (21.4.1936 HKI), koska teen hänestä tutkielmaa. Mistä löytäisi tietoja hänestä?

Kysytty

Etsin tietoa Pirjo Mannisesta (21.4.1936 HKI), koska teen hänestä tutkielmaa.
Mistä löytäisi tietoja hänestä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pirjo Mannisesta on erittäin niukasti tietoa saatavissa. Tietoja ei löytynyt kirjailijamatrikkeleista. Ainoastaan Suomen kirjailijat 1945-1980 kertoo lyhyesti henkilötiedot ja tuotannon. Kyseisen kirjan löydät ainakin Vantaan kirjastojen käsikirjastoista.

Aleksi-tietokannasta löytyi yksi artikkeliviite:
Hämäläinen, Helena: Muistojen puutarhassa : vierailulla Pirjo ja Jaakko Mannisen asuttamassa Anni Swanin...(ET-lehti 1998:7, s.4-8). Muista tietokannoista (Linda, Arto) ei löyynyt mitään.

Suomen kirjailijat-kirjan mukaan Pirjo Manninen on ollut Suomen kansallisteatterin tiedottajana v. 1978, tosin saattaa olla jo eläkkeellä. Kannattaisiko ottaa kirjailijaan suoraan yhteyttä tai Kirjayhtymä- kustantamoon? Kirjojen osalta ainakin Vantaan pääkirjastossa Tikkurilassa säilytetään Kirjallisuusarvosteluja-nimistä lehteä, josta mahdollisesti löytyy Mannisen teosten arvosteluja.